2011. június 17., péntek

Arany het /Golden week / Ōgon shūkan 黄金週間

Arany het aprilis vegevel kezdodik, tobb unnepnapbol all.  Bar a jelenlegi uralkodo szuletesnapja december 23, (ami szinten unnepnap), az elozo uralkodo Hirohito szuletesnapja aprilis 29 -en volt. Igy ezt a napot a halala utan Greenery napnak neveztek at, majd 2006 utan Showa napnak aki egy masik uralkodoja volt Japannak. Ezert a Greenery napot attettek Majus 4 -re. Majus 3 az Alkotmany Napja, Majus 4 -bol Greenery nap lett, Majus 5 pedig gyerek nap (korabbiakban fiuk napjanak hivtak). Ebben az idoszakban a csaladok elutaznak belfoldre, kulfoldre. (Ismerosunk anyukaja a Kiralyi Eskuvore ment Angliaba es bejarta az Egyesult Kiralysagot.)
 Akik nem ilyen szerencsesek es a beton dzsungelben kellett maradniuk, nekik mindenfele - fajta szorakozasi lehetoseg nyilik a varos kulonbozo parkjaiban.
 Kulonbozo csoportok mutatkoznak be a kicsiktol a nagyokig es probaljak verbuvalni a fiatalokat, hogy szabadidejukben hogyan ussek el az idejuket.
 Ez egy fura szerzet, de nem az utolsa amit lattam.
A jatszopark a gyerekeknek alternativ hajtasu volt. Fiatalok hajtottak a kis gyerekek altal hasznalt korhintakat.








Az iskolasok hust sutnek az egy hetes szunido kezdetevel.










Tobb utcanyi arus, vendeglos mindenfele. Sikerult vasarolnom egy allvanyt a kamerahoz 1000 yenert (2000HUF) , eleg jo japan marka es mukodik is ahogy szeretnem. Tobb minden tetszett, de majd az utolso nap utolso orajaba nezek vissza, kiprobaljuk hogy tudok japanul alkudni. 
Meg is tettem! Kineztem egy Zippo gyujtot szep japan mintaval, csak kicsit sokkalltam a 6000 yent erte, viszont felkeszulve mentem oda es egyik zsebembe csak egy ezrest tettem, hogy majd azt mutogatom. Igy is let, be is jott. Meg vettem egy kebapot is felaron egy torok vendegmunkastol.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése